Nieuw subsidiebeleid

dinsdag 13 augustus 2019

De website van Stichting Aanpakken is geheel vernieuwd. Zo zijn de lay-out, de kleurstelling en het logo veranderd. Een belangrijke wijziging is dat subsidie nu digitaal, direct via de website, aangevraagd kan worden.

Aandacht begeleidingstraject PE

In het kader van de Permanente Educatie wordt iedere predikant/kerkelijk werker gevraagd eens in de vijf jaar een begeleidingstraject te volgen: (pastorale) supervisie, coaching, geestelijke begeleiding of begeleide intervisie. Van Stichting Aanpakken kunt u hiervoor aanvullende financiering krijgen. Zie: https://www.protestantsekerk.nl/permanente-educatie-voor-predikan/Stap 6 - Volg een begeleidingstraject.

Verhuizing archief

In maart 2020 is het archief van Stichting Aanpakken helemaal beschreven, materieel verzorgd en verpakt in zuurvrije dozen. De niet-blijvende stukken zijn eruit gehaald en dat betekent dat er nu nog 0,5 meter aan waardevolle documenten over zijn. Zo zijn er nog notulen uit 1916, een financieel jaarverslag uit 1950, en lijsten met namen van bestuursleden vanaf 1916. Het is belangrijk deze stukken geschiedenis zorgvuldig te bewaren en dat is nu gebeurd.